Cu stiinta la...notar! (II) Edu Cer a solicitat ministrului Funeriu eliminarea unei ilegalitati: bursele doctorale si postdoctorale sunt acordate conditionat de declaratii la notar prin care un girant garanteaza cu casa returnarea la final a intregii sume acordate, daca tanarul nu publica un numar dat de articole intr-un timp scurt de 2 sau 3 ani.
Prevederile Legii Educatiei Nationale vor fi aplicabile din 10 februarie Pe 10 februarie 2011 se vor implini 30 de zile de la publicarea Legii Educatiei Nationale in Monitorul Oficial nr. 18/2011.​ Speram ca ministrul Funeriu sa nu se lase intimidat nici la sedinta cu rectorii, de sambata, 15 ianuarie, anuntandu-i si pe aceasta cale ca va aplica legea in litera si spiritul ei, fara nicio tergiversare si fara nicio amanare.
Cum sunt alungati din tara tinerii cercetatori valorosi Vom expune o anomalie tipic romanesca: burse doctorale si postdoctorale acordate tinerilor cu declaratii la notar,  prin care un girant garanteaza cu propria-i casa calitatea cercetarii si studiilor viitoare! ​
Primii pasi in aplicarea Legii Educatiei Nationale (I) Prin promulgarea legii educatiei nationale s-a castigat o batalie, nu si razboiul. Urmeaza elaborarea si implementarea legislatiei secundare, in litera si spiritul legii, altfel totul ar ramane in aceeasi incremenire, in care baltim de 20 de ani.​
Rezultatele testului PISA pe 2009 Au aparut rezultatele testelor PISA pe 2009, teste la care Romania ocupa in continuare un loc codas printre tarile europene. PISA (Programme for International Student Assessment) reprezinta un program initiat de OCDE (Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica), prin care se evalueaza nivelul atins in pregatirea scolara a elevilor de 15 ani, pe baza unor teste standardizate. ​
Absenta unui nou curriculum scolar a devenit intolerabila In ultimii doi ani nu s-a reusit elaborarea unui nou curriculum scolar, adecvat contextului economic si social actual, cerintelor pietei muncii, intrarii in Uniunea Europeana, politicilor educationale din UE, intereselor locale si regionale de dezvoltare. In 2009, din initiativa ministrului Andronescu, s-a adaugat o coloana la continuturile din programele scolare, in care s-au improvizat niste competente derivate din continuturi, cand de fapt procesul este exact invers!​
Comparatie intre Legea Educatiei Nationale in varianta Comisiei de Invatamant a Senatului si varianta angajata de guvern (III): Statutul cadrelor didactice Caracterul european si reformist al legii pentru invatamintul superior, asa cum fusese gandit de ministrul Funeriu si Mircea Miclea, a fost pur si simplu macelarit. Cel mai cinic si ticalos amenadament formulat de clanul rectorilor-senatori Andronescu-Robu si comentatorul sportiv Cristian Topescu, este cel conform caruia profesorii unversitari nu vor mai parasi universitatea pana la moarte! In amendamentul acestor personaje, acestia vor ramane titulari automat pana la 70 de ani. Dupa 70 de ani raman tot titulari, cu acordul prin vot deschis al Senatelor din care vor face parte (pentru ca sunt eterni in functii).​
Comparatie intre Legea Educatiei Nationale in varianta Comisiei de Invatamant a Senatului si varianta angajata de guvern: Invatamantul superior (II) In 23 noiembrie, sub semnatura vicepresedintei Ecaterina Andronescu, a fost depus la Biroul Permanent al Senatului textul de lege rezultat din dezbaterea Comisiei de Invatamant, in ultimele doua saptamani, cu un cvorum asigurat doar de opozitie. La invatamantul superior, diferentele de viziune si de aparare a privilegiilor unei caste isi spun din plin cuvantul.
Comparatie intre Legea Educatiei Nationale in varianta Comisiei de Invatamant a Senatului si varianta angajata de guvern (I) Pe 23 noiembrie, sub semnatura vicepresedintei Ecaterina Andronescu, a fost depus la Biroul Permanent al Senatului textul de lege rezultat din dezbaterea Comisiei de Invatamant in ultimele doua saptamani, cu un cvorum asigurat doar de opozitie. Studiind in paralel cele doua variante rezulta ca la invatamantul preuniversitar nu sunt mari deosebiri intre varianta Guvernului si aceea a Comisiei.​ Daca se opereaza, in plenul Senatului, modificarile necesare la invatamantul superior, s-ar putea detensiona situatia si promova, in sfarsit, Legea Educatiei Nationale, prin proceduri normale, parlamentare.
Evaluare si audit in educatie Sunt sublime dar lipsesc cu desavarsire. Cam asa pot fi caracterizate cele doua importante si esentiale verigi ale unui lant administrativ corect si eficace. Lipsesc cam de peste tot. Asa se explica nebunia cu taieri de salarii si concedieri din sisteme bugetare, otova, fara criterii, fara referentiale pentru evaluare si audit. La gramada. Scapa cine poate, cine are pile la sefi si la partid.​
Cum este mai bine: angajarea raspunderii pe Legea Educatiei sau continuarea dezbaterii in Parlament? Aceasta este controversa politica a momentului. Astazi, coalitia de guvernare a decis continuarea procedurii de asumare a raspunderii pe Legea Educatiei. Decizia Curtii Constitutionale de saptamana trecuta a incurcat si mai rau lucrurile, fiecare parte o citeste cum ii convine. Este adevarat ca si votul judecatorilor si opiniile separate mentionate in dispozitivul deciziei ne arata ca in stiinta juridica 2+2 nu fac intotdeauna 4, uneori rezultatul este 5 sau chiar 3.
Saptamana decisiva pentru Legea Educatiei Nationale Incepe o saptamana hotaratoare pentru Legea Educatiei Nationale. Spiritele, politice sau nu, s-au inflamat peste masura. Toata lumea care are legatura cu scoala tipa, protesteaza, ameninta, prevesteste haosul, prabusirea scolii, ca si cum se poate prabusi mai jos decat este acum.
Forma finala a Legii Educatiei Nationale a fost depusa la Parlament in vederea angajarii raspunderii Odiseea Legii Educatiei Nationale se apropie de sfarsit. Forma finala, dupa includerea unor amendamente propuse de parlamentari a fost adoptata miercuri noaptea de catre guvernul Boc si a fost depusa la Parlament, in vederea angajarii raspunderii, joi, la ora 10, asa cum fusese planificat de catre Birourile reunite ale celor doua camere. Miercuri, Curtea Constitutionala a amanat cu o saptamana adoptarea unei decizii, datorita scorului nedecis (4-4) cu care s-a incheiat dezbaterea asupra constitutionalitatii legii.UPDATE 1 Birourile reunite ale celor doua camere au fost de acord cu angajarea raspunderii guvernului asupra Legii Educatiei Nationale, cu un scor de 12-11. Trei parlamentari ai opozitiei au lipsit de la sedinta.
Universitari, vi se pregateste ceva! Potrivit unui document ce contine amendamentele discutate in guvern duminica trecuta, referitoare la invatamantul superior se poate trage concluzia ca statul s-a hotarat, in sfarsit, sa ia haturile in mana si sa puna ordine in invatamantul superior, de stat sau privat. La toate vaicarerile privind incalcarea autonomiei universitare se poate raspunde intr-un singur fel: autonomia universitara nu poate fi un paravan in spatele caruia sa functioneze "fabricile de diplome". Statul este responsabil in fata cetatenilor pentru legalitatea, calitatea, nenocivitatea produselor si serviciilor aflate in piata. Inclusiv pentru serviciile educationale.
​Legea Educatiei Nationale si santajul UDMR Guvernul a decis sa-si asume raspunderea pe Legea Educatiei Nationale, in ciuda faptului ca anul trecut Curtea Constitutionala a interzis acest lucru. Ce argumente puternice sa-l fi facut sa recurga inca odata la acest procedeu, riscand sa fie respins iarasi? Explicatia  pare a fi santajul UDMR.
Asumarea raspunderii pe Legea Educatiei Nationale nu este posibila (II) Scriam in primul articol pe aceasta tema ca Decizia Curtii Constitutionale nr. 1557 din 18 noiembrie 2009 interzice asumarea raspunderii Guvernului pe Legea Educatiei Nationale. Intre timp, au aparut mai mult reactii care vin sa lamureasca pozitia actorilor principali in aceasta controversata problema.
Asumarea raspunderii pe Legea Educatiei Nationale nu este posibila Emil Boc, Marko Bela si Laszlo Borbely au declarat ca guvernul intentioneaza sa-si asume raspunderea pe Legea Educatiei Nationale, daca dezbaterile din Senat nu se incheie rapid. Eroare majora.
Vanzatorii de iluzii - explozia pseudo-scolilor de jurnalism In Romania, la ora actuala, sistemul de formare academica in jurnalism si comunicare este supra-dimensionat atat in raport cu nevoile pietei, cat si cu resursele de competenta universitara existente. Daca in 2003 erau acreditate 22 de programe de formare universitata in jurnalism si 12 in relatii publice, in 2008 erau acreditate 25 de programe de jurnalism, 30 de relatii publice si 5 de publicitate. La nivel de licenta, pentru ca la nivel de mastere totul pare scapat de sub control, iar masterele de comunicare se nasc in toate facultatile, indiferent de profil.
Finantarea urmeaza elevul si in invatamantul privat obligatoriu In sfarsit o lege buna pentru invatamant, cu o istorie ciudata. Este de fapt una din multele modificari ale legii invatamantului, aflata inca in vigoare. Proiectul prevede, pe scurt, ca finantarea acordata de stat "per capita", pentru educatia fiecarui copil sa-l urmeze pe acesta inclusiv in invatamantul obligatoriu privat (intelegand si clasa pregatitoare obligatorie in invatamantul prescolar), decizia de alegere a unitatii scolare fiind a parintilor. Proiectul in discutie  a fost initiat in 24.02.2010, in plin proces de elaborare a proiectului Legii Educatiei Nationale.
Universitatea Spiru Haret a suspendat reluarea examenului de licenta Universitatea Spiru Haret(USH) a suspendat reluarea examenului de licenta programat intre 15-30 septembrie, pentru absolventii cu diploma, care terminasera programe de studii neautorizate prin HG de catre Guvernul Romaniei. La solutia aceasta de compromis s-a ajuns dupa solicitarea adresata de USH ministrului Daniel Funeriu. Relicentierea ar fi trebuit sa se desfasoare in conditiile dictate de Ministerul Educatiei, pentru ca USH se afla oricum intr-un program de monitorizare realizat de minister.
VIDEO
Niciun videoclip
FOTO
Nicio imagine

TOP5

Ultimele
stiri
    Nu există niciun articol deocamdată în această categorie
A apărut o problemă pe server